tisdag 10 oktober 2017

Itaien throwback

Yayas är en blogg jag brukar klicka mig in på för att få lite feelgoodvibbar och inspiration, och nu när jag såg att de varit i Italien på minisemester blir jag så nostalgisk och längtar tillbaka!

Jag spenderade en månad i norra Italien (Camisano Vicentino i Veneto regionen) på hösten 2013 och det är nog en månad som jag för alltid kommer bära med mig i hjärtat. Härliga familjen Miolato som jag bodde hos (såg efter barnen några timmar per dag på eftermiddagen och fick boende och mat gratis + 50e per vecka) och så kul att få uppleva den italienska kulturen med deras familj och vänner.

Vi åt sundaydinner hos Luisa's föräldrar, jag gick på högskolegraduation med Carlo och hans vänner när en av hans kompisar fick examen, var pizzakväll med Anna och hennes vänner, middagsfest med Luca och Luisas vänner, tog italienskalektioner hos Marina osv.. Oförglömligt! Om ni söker i arkivet på typ september 2013 kan ni läsa inläggen jag skrev när jag var där.

Beslutade redan där jag åkte därifrån att jag absolut ska dit igen och hälsa på, får se bara när det blir av!

En helg tog jag tåget till Florens och spenderade tre nätter på hotell där. Lite tråkigt att det var mulet och regnade nästan hela helgen men häftigt att se ändå!

Två dagar i slutet av min Italienvistelse spenderade jag i Venedig som bara var en kort tågresa bort. Ena dagen fick jag åka med Luisa och hennes kollegor (lågstadielärare) på båtutflykt i Venedigs skärgård och besöka ett par öar med guide. Andra dagen utforskade jag Venedig på egen hand. Så otroligt mysig stad!